Follow us on Facebook

Saturday, July 30, 2011

Saya tau saya kecik je tapi...

Hari ni nak cakap pasal driving lagi. Title entry di atas ini bukan nak merujuk kepada diri saya yang kecik sebab saya tak kecik. Eh, tapi takdelah saya tinggi. Saya tinggi ke sisi bukan ke atas muahaha~ Anyways, kecik di atas merujuk kepada the only car that I can drive, Perodua Kancil. Yes, tau-tau je lah kan keta Kancil ni memang kecik je senang nak handlekan boleh menyelit sana sini. Oh tidak, saya tak drive camtu. Jadilah pemandu yang berhemah okay~

Bukan nak kata apa. Tatau lah wa yang terasa atau apa tapi what I can see that kereta yang besar-besar dan mahal macam Anaconda Honda Accord ke, Mercedes Jones Benz, Volgograd Volvo ke, mesti cam pandang rendah kat keta cam aku ni. Kenapa? Mereka-mereka yang pernah drive Kancil jek tau.

Situasi 1
Tengah sedap-sedap potong kereta lain kat highway, tetiba ada satu keta besau drive dekat dari belakang cam nak langgar je. Takpun akan flash-flashkan lampu keta diorang. Siot. Aku tau lah nak ke tepi satgi. Takkan takleh tunggu kejap. Sakit hati tau tak.

Situasi 2
Tengah drive pastu ada satu keta potong memandang-mandang keta Kancil aku sambil ketawa-ketawa. Motif? Entahlah. Sama ada dia gelakkan keta aku yang tak basuh seribu beberapa bulan atau dia nak ngorat adek aku. Muahaha~ Pelempang nak?

Situasi 3
Kalau parking keta, selalunya akan pilih tempat kosong takde keta kiri kanan. Sekali bila nak balik, dua biji Honda parking sebelah-sebelah je menhighlightkan lagi kekecikan keta Kancil ni. Hek eleh. Siot. Emo emo. Hahaha..

Okay, situasi 3 takde kena mengena. Aku je yang terasa. Hehehe~

Ps. OMG. Transition dari "saya" ke "aku" dalam entry ni. Heh~
Pps. Adek wa tak suka wa cakap "aku". Dia kata cam cacat dan pelik. -___-"

No comments:

Post a Comment