Follow us on Facebook

Sunday, September 4, 2011

Azam raya

Memang saya akui, raya tahun ini adalah yang paling hambar. Tapi raya kali ini jugalah telah mengajar saya untuk menjadi seseorang yang lebih dewasa dan matang bukan saja dari segi fizikal (eh? ada kaitan ke) tetapi juga dari segi rohani, sosial, mental bla bla~Well, you get the point. Tak perlulah saya cerita sedetail-detailnya (pergh, penyalahgunaan bahasa!). Cukuplah saya seorang je yang tahu.

Yang penting, saya sudah berazam dengan sesorang yang saya sangat sayang untuk menjadi lebih baik. Nobody's perfect. Memang, semua pun nak bagitau kat saya tapi I don't need anyone to tell me that. Sometimes, imperfections make us perfect. Tapi janganlah melampau sangat pulak kan. Saya memang tersangatlah banyak flaws. Physically (okay, tu memang obvious)dan juga dari aspek attitude dan personality. I know sometimes I'm all that (emotional, egoistic, and selfish) but trust me, I've never meant to hurt anyone's feelings. Kadang-kadang, kita buat sesuatu yang salah tanpa kita sedari atau kita sedar tapi kita pura-pura tak ambil tahu. Paham tak?

I would never want to repeat the same mistakes over and over again. Saya tahu kesabaran memang ada batasnya juga. Manusia, mereka belajar dari kesilapan. Kesilapan menjadi bahan untuk mematangkan diri ini. Sometimes, I think I need to get a real hard slap in the face. A wake up call. Like, seriously!

Apa yang terjadi, biarlah. Buang yang keruh ambil yang jernih. Whatever in the past is over. Mari kita buka buku baru dan biarkan ia dihiasi dengan detik-detik indah. I promise you to become a better me. InsyaAllah. :)

Bondi beach, Sydney.

2 comments: